2010-05-09

Birthdaycake

Tänkte prova lägga in en bild på bloggen:)



Detta är en tårta jag gjorde till min födelsedag. Tyvärr finns inte det färdiga resultatet med på bild utan bara hur tårtan såg ut innan jag klädde den med marsipan.

Tårtan består av:
Vaniljbotten
Marängbotten
Hallonmousse
Citronfromage
Täckt med grädde och rosamarsipan

Blev ett väldigt lyckat resultat. Tårtan var riktigt sommarfräsch och passade perfekt efter mängder med mat:)

Tips! Om man inte orkar göra egen hallonmousse eller citronfromage så säljer Ekströms dessa i pulverförpackningar. Om ni önskar lite krämigare så byt ut lite av mjölken med grädde. SMASKENS:)

En annan sak som jag inte tänkte på innan jag komponerade denna tårta var att man ska pensla marängen med smält choklad innan man lägger in den i en tårta. Vad händer annars? Jo, den smälter. Det var gott det med men det var inte det jag var ute efter. Så Pensla marängen med önskad choklad för att den inte ska smälta:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar