2011-04-14

Browniemuffins

Blev inte riktigt som jag hade planerat. Jag hade planer på att göra cupcakes men slutade med vanliga browniemuffins. Jag hittade ett recept i en baktidning men det kändes inte helt hundra så jag mixrade lite med receptet, och det blev super! :)

Lisas browniemuffins

  • 100g smör
  • 100g mörk choklad
  • 1 rågad dl strösocker
  • 2 ägg
  • 1 dl mjöl
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 1 tsk bakpulver
  • valfri grovt hackad choklad
  • ev hackade hasselnötter

Ugn 175 grader. Smält choklad och smör i vattenbad på svag värme. Under tiden så blandar du alla torra ingredienser och vispar i ett ägg i taget. När chokladen och smöret svalnat något, häll då successivt i det bland de andra ingredienserna. Använd gärna slickepott eller liknande. Vänd ner hackad choklad och nötter och fyll muffinsformar till hälften. Låt de vara i ugn ca 15 min.

Enjoy!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar